studiecoaching
typecursus
bijles
Wie ben ik




Mijn naam is Janneke Vossen, ik ben 35 jaar en heb Psychologie gestudeerd aan de Universiteit van Tilburg. Vanuit mijn passie voor leren en mijn interesse in het onderwijs, heb ik in 2011 ‘Vossen Studiecoaching’ opgericht. Met veel plezier mag ik elke dag leerlingen coachen bij hun onderwijs gerelateerde hulpvragen. Het mooie aan mijn vak is dat elke uitdaging en elke leerling anders is. Mijn doel is dat leerlingen lekker in hun vel zitten. Als je je goed voelt, kun je beter leren.


Om mijn kennis en vaardigheden aan te vullen, heb ik in 2014 een opleiding gevolgd tot Professional Coach. Mijn kracht is optimisme en uitgaan van datgene wat er wél lukt en wat je wél kunt. Bij mij kom je niet met een probleem, maar met een uitdaging.

2011 Psychologie – University of Tilburg
2014 Professional Coaching – ICM

Wat doe ik

Inmiddels ben ik 10 jaar werkzaam als Studiecoach. Ik help met uiteenlopende vragen, waarbij ik me graag aanpas aan de leerling en de hulpvraag. Heeft een kind het nodig dat ik veel weet, dan leg ik graag uit. Heeft een kind het nodig dat juist ik om uitleg vraag: dan is het kind de expert en kríjg ik juist de uitleg! Het zelfvertrouwen groeit, ik geef kleine zetjes in de juiste richting en de kinderen stralen. Dat is het mooie aan het vak: de aha-momenten, het snappen, de kwartjes die vallen en de lampjes die gaan branden.

Zelfvertrouwen geven.

Waarom Studiecoaching 
Zelfvertrouwen vind ik het allerbelangrijkste, ik zal het toelichten: Toen ik 15 was, kreeg ik de diagnose Diabetes Type 1. De school waar ik op zat, vond het een goed idee dat ik een jaar bleef zitten. Ik had immers een volledige proefwerkweek gemist en moest bovendien wennen aan mijn nieuwe situatie (insuline spuiten, koolhydraten tellen, enz). Ik zat op VWO 4 en de stof die ik had gemist, telde al mee voor het examen. Doubleren leek de enige optie. Maar dat wilde ik niet. Mijn vriendinnen zouden een klas verder gaan en ik zou achter blijven, zo voelde het. Tegen het advies van de zorgcoördinator en vele docenten in, begon ik aan de inhaalslag. Mijn ouders, mijn mentor en mijn Wiskundedocent steunden mij in mijn besluit. Zij hielpen me inhoudelijk met de stof, maar vooral met mijn zelfvertrouwen. Doordat er mensen waren die me lieten zien dat ik het wél kon, ging ik ervoor en haalde ik alles in. Ik ben er van overtuigd dat iedereen het beste uit zichzelf kan halen als je maar in jezelf gelooft. In het werk wat ik dagelijks doe, al 10 jaar lang, probeer ik elke leerling precies datgene te geven waardoor ze zelfvertrouwen krijgen, gaan geloven in zichzelf en ervoor gaan.

Het beste uit jezelf halen.

“Door de begeleiding konden wij weer ouders zijn.”
“Het zelfvertrouwen van onze dochter ging omhoog.”
“Er is altijd een fijne, prettige en open samenwerking geweest.”
“Bedankt voor de fijne tijd!!!”
“Wij zijn zeer tevreden over de flexibiliteit van Vossen Studiecoaching.”
“De Studiecoaching gaf onze dochter veel rust en zelfvertrouwen.”
“Onze dochter gaat zelfs met plezier naar Janneke!”
“Ik merkte dat mijn punten vooruit gingen.”
“Het woordjes leren bij Janneke is erg handig.”
“Ik heb thuis bijna geen huiswerk meer.”
“Leren bij de Studiecoaching is makkelijker dan thuis.”
“De typecursus is uitdagend en leuk om te spelen!”
“Het werkt motiverend om bij Janneke te komen typen.”
“De Typetuin is een prettig programma om in te werken.”
“Het is leuk om bij Janneke te leren typen.”
“De begeleiding was voor mij in een woord: TOP!”
“We raden anderen zeker aan om de tupecursus bij Janneke te volgen.”
“Fijn dat het op ieders tempo is aangepast.”
“Janneke is een vriendelijke, rustige lerares die aandacht heeft voor iedereen.”
“Onze dochter heeft de cursus met veel plezier gevolgd.”
“Goed bereikbaar voor vragen en goede terugkoppeling naar ouders.”
start algemene voorwaarden aanpassen